مهاجرت ,اقامت و تحصیل در نروژ

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

 نقاشی مدرن تابستانی، برای شما

طراحان دکوراسیون امروزی معمولا کلا قوانین سابق در ارتباط با بهرمندی از پینک ‌های

مختلف و میکس این رنگ ها با همدیگر را در هم شکسته‌اند و امروز هر رنگی را می‌توان

 در دکوراسیون منزل استفاده کرد. دیگر محدوده ها و حیطه های گذشته در کاربرد رنگ‌ها در

طراحی کوراسیون رعایت نمی کنند و می توان گفت به همین علت برگزیدن مجموعه رنگی دلخواه برای دکوراسیون یک خانه مشکل‌تر شده باشد

. دراین دوره بیشتراز هر موضوعی ذوق و روحیات ساکنان خانه برای انتخاب رنگ مهم می باشد و

برگزیدن و سلیقه ما اغلب بهترین راهنما برای انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای محل زندگی و منزل‌مان است؛ کافی است نگاهی به مجلات طراحی دکوراسیون داخلی بیندازیم تا از بین آنها بهترین را انتخاب کنیم‌؛ البته فراموش نکنید که تحلیل جزء به جزء هر کدام از این عکس‌ها شما را با رازهای یک دکوراسیون زیبا بیشتر آشنا می‌کند.

رنگ‌ مبل‌ها باید متفاوت باشد
اگر دوست دارید فضایی مدرن به اتاق بدهید پیشنهاد می‌کنیم مبل‌های‌تان را از دو رنگ متفاوت و حتی متضاد انتخاب کنید؛ چنین رنگ‌هایی در کنار هم تاثیری چشمگیر بر بیننده می‌گذارند

چنان که حتی پس از بستن چشم‌ها این تاثیر تا مدت کوتاهی در ذهن آنها باقی می‌ماند. مثلا می‌توانید رنگ کاناپه‌تان را متفاوت از مبل انتخاب کنید البته باید تناسب بین آنها را با کوسن‌های

 رنگی و در یک زمینه به‌دست بیاورید مثلا همانند این اتاق روی هر‌کدام کوسن‌هایی به رنگ مبل دیگر یا حتی کوسن‌های یکسان قرار دهید.

یادتان نرود که تاثیر نور موجود در محیط و شرایط منزل خود را نیز در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال دیوارهای زرد درخشان برای یک خانه آفتابگیر در منطقه‌ای با آب و هوای گرم و آفتابی، بسیار زیبا به نظر می‌رسند؛  اما همین رنگ روی دیوارهای یک اتاق شمالی که از نور طبیعی کمی بهره‌مند است نه‌چندان زیبا و کسل‌کنن

ده خواهد بود.

سفید را فراموش نکنید
رنگ سفید در خانه نه‌تنها زیبایی را چند برابر می‌کند بلکه نوعی حس تمیزی را هم القا می‌کند اما در این آلودگی هوا و گرد‌و‌خاک‌ها نگهداری سفید به این راحتی‌ها نیست.

 ما یک پیشنهاد ویژه داریم اینکه سطوحی را سفید کنید که به راحتی با یک دستمال نمدار تمیز شوند مثل روکش میز یا طبقات کتابخانه یا حتی یک لوستر سفید

قابل شست‌وشو یا.... در این حالت نه‌تنها فضای خانه طراوتی خاص پیدا می‌کند بلکه می‌توانید با یک دستمال و مقدار خیلی کمی مواد شوینده خانه را برق بیندازید.

همه خوبی‌های مبل پایه‌دار
پیشنهاد می‌کنیم وسایل اتاق‌های پررفت‌وآمد مثل نشیمن را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که جاروکردن زیر آنها امکان‌پذیر باشد، مثلا مبل‌‌هایی که پایه‌های نسبتا بلند چوبی دارند

 هم وزن سبک‌تری داشته، هم به راحتی جابه‌جا می‌شوند و هم دیگر نگران جمع‌شدن خاک زیر آنها نیستید چرا‌که هربار می‌توانید به راحتی زیر آنها را جارو کنید.


  • آرش محمدی

دانستنی هایی  راجع به روزهای پس از فارغ شدن بانوان

رژیم غذایی مادران شیرده بعد از زایمان، نیاز به کالری و پروتئین زیادتری دارد


6 هفته نخست پس از زایمان، زمان نقاهت پس از فارغ شدن بانوان (نفاس) نامیده می شود.

 در این مدت نیز می بایست مادر در چند نوبت ازطریق پرستاران مواظبت شود.

خانواده نیز باید به تغییرات طبیعی و خطراتی که سلامت مادر و فرزند را تهدید می کند آگاه بوده و

در صورت بروز علائم خطردر اسرع زمان به مراکز درمانی مراجعه نمایند. تغییرات بدن مادر پس از زایمان دو تغییر عمده بدن مادر در دوران بعداز زایمان مربوط به رحم و پستان است.

زایمان,بعد از زایمان,مراقبت های بعدد از زایمان

برخی از مادران در روزهای اول پس از زایمان احساس اندوه وغم بی دلیل می کنند

 

مورد دیگری که احتمالش وجود دارد، هموروئید است
درقسمت انتهای راست روده، یک کیسه پر از عروق عصبی داریم. در زمان بارداری به علت تغییرات هورمونی عروق این کیسه عصبی ممکن است شل و باز شود و کش بیاید. حالا اگر یبوست هم در کار باشد، باعث می شود که به این عروق فشار بیاید و آنها را از مقعد بیرون بیاندازد. یا حتی عروق را پاره می کند و امکان خونریزی هم وجود دارد.

در واقع یا زخم میشود یا خونریزی میکند یا یه کیسه عروق از مقعد بیرون می افتد . و درد ایجاد میشود.

چون یبوست بعد زایمان پیش می آید و شایع است. بنابراین تغذیه بعد از زایمان خیلی مهم است تا یبوست نگیرید. به خصوص اگر در بارداری تان مستعد یبوست بودید و یبوست داشتتید باید حواستان به بعد زایمان هم باشد. و مرتب غذاهایی بخورید که دفع را زیاد کند مثل کمپوت های سیب و گلابی و آلوی خشک شده و آلوی پخت شده در سوپ اینها در بچه هم نفخ ایجاد نمی کند. قطعا ممکن است بعد زایمان دو سه روزی دفع نداشته باشید و طبیعی هم هست ولی اگر از چهار روز گذشت و دفع نداشتید با وجود اینکه اصول تغذیه رو رعایتمی کنید، پس:
1- یبوست رو باید درمان کنید.
2- اگر حس کردید یه کیسه ای اومده بیرون با دست تمیز بفرستیدش داخل، راحت میره بالا.
3-گرمش کنید.
4- اگر موقع دفع درد داشتید، پماد های آنتی هموروئید هست که از داروخانه میگیرید و با لیدوکائین ترکیب میکنید و شب ها این پماد رو داخل مقعد می کنید تا این تحریک آروم بشه و دفع فردا صبح راحت بشود.

 

عوامل ایجاد یبوست متعدد است
بارداری، ارث و ژن، زایمان سخت همه می توانند عامل باشند. البته در سزارین بیشتر از زایمان طبیعی این مورد دیده شده است. علت اینست که میزان سزارین بالاست و سزارین عامل نیست بلکه تعدد دارد. و اصلش هم همون بارداری و سنگینی دوران بارداری است برای همین می گوییم که در بارداری تا وقتی احساس دفع ندارید نروید و زور بزنید. این زور ها می تواند این کیسه رو بیرون بفرستد.

از بعد زایمان، این لگن و شکم باید سر جایش برگردد و جمع شود. بنابراین بحث ورزش را در 6 هفته اول بعد زایمان نداریم. آنچه داریم توانبخشی بعد زایمان است. چه 6هفته بعد چه سه ماه بعد از زایمان هم هر ورزشی را نمی شود انجام داد، بلکه اول باید تست شوید که معلوم شود که عضله شکم به جای اولش برگشته یا نه و اینکه کف لگن اون توانمندی اش رو بدست آورده یانه.

وقتی تایید شد مسئله ای نیست. البته خانمی که شیر می دهد تا 9 ماه ورزش سنگین نمیکند چون هنوز از نظر هورمونی نیمه حامله محسوب می شود وهنوز مفاصل شل هستند. پس ورزش های سنگین و رقابتی انجام نمی دهد. ولی ورزش های ملایم جهت برگشت پذیری رامی تواند انجام دهد.

سر یک هفته بعد از زایمان دکتر شما رو می بیند و رحم وشکم شما رو چک می کند.
شش هفته بعد از زایمان هم یک معاینه می شوید.
روزهای اول بعد زایمان سر پا ایستادن شما نباید بیش از 5 دقیقه باشد. اون هم برای ایجاد جریان خون در بدن.
برای اینکه بخیه های جذبی در زایمان طبیعی زود تر جوش بخورد، تمرینات کف لگن خیلی کمک می کند.
کمربند و گن : اگر کمر درد دارید و اگر عضله شکم شل است حتما ببندید.

منبع:

  • آرش محمدی

 کابینت آشپزخانه MDF یا فلزی را ازکجا بگیریم؟

 کابینت منزل ام دی افیا فلزی را ازکجا بگیریم؟

این دوره طرفدارانام دی اف خیلی بیشتر از   کابینت فلزی   است. شاید فروش پررونق را باید مدیون زیبایی مدرنی دانست که این طرح کابینت به آشپزخانه شما می دهند.همچنین این موضوع را هم نباید فراموش کرد که  کالا عالی ام دی اف در برابر حرارت، رطوبت، مواد شیمیایی و میکروب خیلی بادوام است. سبکی، قابلیت اجرای طرح های خلاقانه، که نتیجه ی عدم محدودیت در اشکال و ابعاد موجود است را هم به این مزایا اضافه کنید.

 

مدل کابینت

اگر می خواهید از MDFاستفاده کنید باید بدانید که نگهداری آن دقت بیشتری میطلبد.هیچوقت نباید کابینت های MDF را با آب بشویید.حتی اگر فروشنده به شما گفت کابینت شما ضدآب است.MDF

مقاوم به آب وجود  ندارد. فقط درجه مقاومت آنها در برابر رطوبت متفاوت است.برای تمیز کردن آنها از دستمال نمدار و یک شوینده ی ملایم استفاده کنید.

چیزی کهMDF را کمی برای سلامتی خطرناک می کند فرمالدیید به کار رفته در رزینی است که ذرات چوب را به یکدیگر می چسباندکه طبق استانداردهای تعریف شده باید به مقدار کم استفاده شود.(فرمالدیید ماده ای به شکل گاز یا مایع و بدون رنگ همراه با بوی تند شبیه به بوی ادویه جات است) فرمالدیید موجب اختلالات دستگاه تنفسی، بروز آسم، سرطان بینی و یا سرطان های دیگر در افرادی که با این ماده تماس دارند، می شود. این ماده در صورتی که روی پوست دست و صورت بریزد موجب خوردگی و آسیب شدید به پوست می شود.اما با وجود این ویژگی های نگران کننده ی فرمالدیید،مقدار آن در ساخت ام دی اف به اندازه ای نیست که باعث نگرانی زیادی شود. اما بخار شدن فرمالدیید به کار رفته در آن می تواند هوای خانه را آلوده کند و موجب اختلالات تنفسی به خصوص در کودکان شود که البته برای پوشاندن سطح آن از لایه هایی که معمولا از جنس پلی وینیل هستند استفاده می کنند.

مدل کابینت

راه به صرفه تر هم از نظر قیمت و هم داشتن بهترین کیفیت ترکیب گزینه های انتخابی موجود با هم است! کابینت های رایج در بازار از انواع بدنه و در فلزی، بدنه فلزی و در لترونی، بدنه فلزی و در MDF ، بدنه لترون و در MDF، بدنه MDF و در MDF، و در MDF و در پروفیل هستند که برای طراحی آشپزخانه به کار میرود.

یک راه دیگر برای طراحی دکوراسیون داخلی صرفه این است که  برای کابینت‌های د‌یواری، که ارتفاع استاند‌ارد‌ آنها ۷۰ سانتیمتر است، از کابینت‌های لترونی (د‌ر ایران به نئوپان‌هایی که توسط لترون روکش می‌شوند‌، لترون گفته می‌شود‌) استفاد‌ه کنیم‌ و برای کابینت‌های زمینی که ارتفاع استاند‌ارد‌ آنها ۹۰ سانتیمتر است، ازMDF‎یا فلز که جنس مقاوم‌تری د‌ر برابر رطوبت د‌ارند‌، بهره گرفت.

همچنین می توانید از کابینت هایی استفاده کنید که اسکلت فلزی و درهای MDFدارند

  • آرش محمدی


گم‌ترین اماکن حیرت اور جهان


کلیه عجایب جهان آنطور که می شودحدس می‌رود، نظرها را به خود جدب نمی‌کنند ولی در این میان، می‌توان به نشانه‌هایی رسید، که در نگاه نخست، غیرطبیعی بودن آن‌ها در ذهن و درک افراد قدری سخت به نظر می‌رسد. بناهایی که اگر ظرافت و هنرنمایی‌هایی آشکار و رایج انسانی در آن‌ها وجود نداشت، احتمال می رود طبیعی و بخشی از عارضه زمین‌شناختی به نظر می اید.

 

آنچه در ادامه خواهیم خواند، مجموعه‌ای از چند بنا و سازه دست‌ساز و در عین حال عجیب و ناشناخته‌ای است که تاکنون کمتر نام و نشانی از آن‌ها به میان آمده است. اماکنی که به دلیل مهجور و متروک ماندن از نظر شاهدان و گردشگران، سالیان سال را در تنهایی به سر برده اند.

 

سیچوان، چین

تقریبا تمام مدت قرن هشتم میلادی صرف ساختن مجسمه بزرگ بودای «لیشان» شد. مجسمه‌ای که در حدود 233 فوت ارتفاع داشته و درون کوهستان منطقه مرکزی چین و در 1400 مایلی غرب شانگهای ایجاد شده است. این مجسمه غول پیکر اگرچه دور از ذهن و دید بسیاری از مسافران و گردشگران قرار دارد اما هنوز هم به عنوان یکی از بزرگترین مجسمه‌های بودای جهان محسوب می‌شود. عظمت و بزرگی این مجسمه به قدری است که می‌توان هر یک از اعضای بدن آن را با بناهایی بزرگ مقایسه کرد. به عنوان مثال؛ گوش‌های مجسمه که هریک به تنهایی 23 فوت طول داشته و به اندازه یک ساختمان دو طبقه‌اند و یا کوچکترین انگشت پای آن که مکانی کاملا مناسب برای نشستن و استراحت کردن است. گذشته از همه این‌ها باید به هزار و 21 شبکه مویی پیچ‌ در پیچ قسمت سر مجسمه اشاره کرد که شبکه‌ آبیاری پنهان و مخفی‌ای را برای حفاظت از مجسمه به وجود آورده است.

 

منطقه کوهستانی «امی» به تنهایی از ویژگی مذهبی بالایی برخوردار است. منطقه‌ای که از آن، مذهب بودا برای اولین مرتبه وارد چین شد. مجسمه «لیشان» از برجسته‌ترین نمادهای عبادی این منطقه به شمار می‌رود که ساختن آن 90 سال به طول انجامید.

 

 

ناشناخته‌ترین اماکن شگفت‌انگیز جهان

 

 

کارلیا، روسیه

این منطقه را موزه‌ای در فضای باز از کلیساهای چوبی منحصر به فرد می‌دانند. از مسکو یا سن پطرزبورگ به جزیره «کیژی» که بخشی از یک زنجیره 1650 جزیره‌ای واقع در دریاچه دورافتاده «اونگا» در شمال روسیه می‌باشد، یک مسیر پروازی یا یک شبانه روز مسافرت با قطار فاصله است.

 

در این منطقه که آنرا «موزه کیژی» نیز می‌نامند، 90 بنای چوبی مشتمل از صومعه‌ها، آسیاب‌های بادی و انبارهی غله وجود دارند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن که در تنگه‌ای باریک در جنوبی‌ترین نقطه جزیره قرار دارد، مکانی محصور در دیوارهای بلند است که برج ناقوس هشت ضلعی و دو کلیسای چوبی متعلق به قرن هجدهم در آن قرار دارد. بیست و دو گنبد پیاز شکل که از چوب‌های صنوبر ساخته‌ شده‌اند سقف 121 فوتی کلیسای « عروج مسیح» را پوشانده‌اند.

 

از نکات عجیب و حیرت انگیز در خصوص این شاهکار معماری، استفاده نکردن از هیچ‌گونه میخی در اتصال بخش‌های مختلف کلیسا به یکدیگر می‌باشد و از آن مهم‌تر افسانه‌های بومی رایج درباره این کلیسا است که بر اساس آن این بنا تنها با یک تبر ساخته شده است.
اماکن ناشناخته

 

 

ناشناخته‌ترین اماکن شگفت‌انگیز جهان

 

 

لالیبلا، اتیوپی

«لالیبلا»،‌یکی از شهرهای مذهبی اتیوپی با 11 کلیسای قرون وسطایی است که تماما با سنگ‌های سرخ آتشفشانی ساخته شده اند. پیش از هرچیز باید گفت که این شهر، مکانی عبادی برای ساکنان خود بوده و از اینرو هیچگونه تبلیغی برای جذب گردشگر در آن صورت نگرفته است. داستان‌های بومی حاکی از آن است که «شاه لابیلا» پس از بازدید از بیت المقدس در قرن سیزدهم میلادی، دستور ساخت چنین معابد یا کلیساهایی را در این منطقه داده است. به دستور وی، تمام کلیسا در محوطه‌ای بیرون از صخره‌ای سرخ رنگ و آتشفشانی بنا شدند. در ابتدا چهار کلیسلا در یک مکان زیرزمینی ساخته و با راهروهایی به هم مرتبط شدند. دیگر کلیسای این منطقه « منجی جهان» نام دارد که 35 فوت زیر سطح زمین ساخته شده است.

 

 

ناشناخته‌ترین اماکن شگفت‌انگیز جهان

 


کامپونگ تام، کامبوج

این مجموعه که قدیمی‌ترین معابد کامبوج بوده و از 52 معبد گوناگون تشکیل شده است، بخشی از بقایای پایتخت باستانی یکی از پادشاهی‌های باستانی کامبوج به نام «چنلا» می‌باشد. این مجموعه معابد که زمینی جنگلی به وسعت سه مایل مربع را در استان «کامپونگ تام» در بر می‌گیرد نزدیک به 600 سال قدیمی‌تر از معابد آنکور می‌باشد. با این وجود این مجموعه معابد برخلاف قدمت بسیار زیاد خود از بازدید کنندگان اندکی برخوردار است. سایتی باستانی که در مقایسه با جمعیت میلیونی گردشگران آنکور سالانه تنها پنج هزار بازدید کننده دارد. اما، همین محدودیت شرایط ظاهری آن را به مراتب نسبت به آنکور سالم‌تر نگاه داشته است.

 

 

ناشناخته‌ترین اماکن شگفت‌انگیز جهان

 

مالتا و گزو

این بناهای سنگی که در جزایر کوچک دریای مدیترانه و در میان تونس و سیسیل قرار دارند، اگرچه امروزه هیچ جذابیتی برای گردشگران ندارند و به ندرت از سوی این دسته از مسافران بازدید می‌شوند اما در حدود پنج هزار سال پیش از میلاد، مدت‌ها پیش از آغاز ساخت اهرام ثلاثه مصر، همواره میزبان خیل عظیمی از زائران بوده و به عنوان اماکنی مذهبی مورد پرستش قرار می‌گرفتند.

 

از مهم‌ترین معابد این منطقه «هاگر کیم» نام دارد که بزرگترین آن‌ها نیز بوده و در سواحل جنوبی مالت قرار دارد. این معبد با تخته سنگ‌های آهکی ساخته شده که شکلی نیم دایره‌ای دارند. هریک از این تخته سنگ‌ها 20 فوت ارتفاع و نزدیک به 20 تن وزن دارند. این معبد در اواسط قرن بیستم کشف شده و امروز موزه ملی باستان‌شناسی مالت در آن قرار دارد.

 

  • آرش محمدی

 کمپانی مایکروسافت اعلام کرد ویندوز ۱۰ تلفن همراه نسخه‌ی ۶۴ بیتی در تولید خواهد شد

درماه قبل، سرانجام پس از مدت ها انتظار، شرکت مایکروسافت به روز شده ویندوز  ۱۰   را برای تلفن همراه‌های ویندوز ۸٫۱ تولید کرد.

 این به روز شدهتلفن همراههایی مانند لومیا ۴۳۰، ۴۳۵، ۵۳۲، ۶۳۵، ۶۴۰، ۷۳۵، ۸۳۰ و ۹۳۰ را ساپورت اولیه می‌کرد. برای دریافت ویندوز ۱۰   باید ابتدا اپلیکیشن UpdateAdvisor مایکروسافت را از ویندوز استور دریافت، گزینه‌ی Enable Windows 10 Upgrade را انتخاب کرده و در صفحه‌ی بعد، پس از دریافت پیغام Ready to Upgrade، ویندوز ۱۰ موبایل را دانلود کنید.

آپدیتی که منتشر شد، نسخه‌ی ۳۲ بیتی از این سیستم‌‌عامل بود که باعث مایوس شدن کاربران ویندوز موبایل شد. چرا که بعضی گوشی‌ها، تراشه‌ی اسنپ‌دراگون دارند و سیستم‌‌های عامل ۶۴ بیتی را ساپورت می‌کنند. خبر خوب این است که مایکروسافت از طریق وب‌سایت «ویندوز سنترال» (Windows Central) تایید کرد که ویندوز ۱۰ موبایل نسخه‌ی ۶۴ بیتی هم به زودی در دسترس خواهد بود.

این موضوع در مقاله‌ای توسط مایکروسافت مطرح شد. این مقاله در اصل در تجلیل از «دیو کاتلر» ۷۴ ساله، عضو ارشد فنی مایکروسافت، خوانده شد که در «موزه‌ی تاریخ کامپیوتر» هم به خاطر زحمات‌اش در صنعت کامپیوتر و با مایکروسافت از او یاد می‌شود. این مقاله از نقش کاتلر در توسعه‌ی مایکروسافت به سوی سیستم‌های ویندوز ۶۴ بیتی یاد کرد و در قسمتی از این مقاله گفت: “در گذشته، بعضی‌ها مایکروسافت را به خاطر سیستم‌عامل ۶۴ بیتی زیر سوال بردند؛ امروزه نه تنها اغلب کامپیوترها ۶۴ بیتی هستند بلکه گوشی‌های‌مان هم به‌زودی سیستم‌عامل ۶۴ بیتی خواهند داشت.”

  • آرش محمدی